Utworzenie punktu dydaktycznego
„Utworzenie punktu dydaktycznego pn. „Cztery Pory Roku” przy Szkole Podstawowej nr 14 w Pabianicach”
całkowity Koszt zadania 54.200,00zł
środki własne 9.960,00zł
dofinansowany z środków Wojewódzkiego Funduszu ochrony środowiska i gospodarki Wodnej w łodzi w kwocie 44.240,00zł
zadanie dofinansowane z środków Wojewódzkiego Funduszu ochrony środowiska i gospodarki Wodnej w łodzi
http://www.zainwestujwekologie.pl/
Punkt dydaktyczny zaplanowany został w ten sposób, aby umożliwić prowadzenie w nim różnorodnych zajęć, zarówno aktywizujących ruchowo, jak i koncepcyjnie. W centralnej części zamontowano cztery wiaty, wyposażone w stoły i ławki. Pozwalają one prowadzić zajęcia dydaktyczne z różnych przedmiotów. Pozostała część terenu została obsadzona wybranymi roślinami oraz zaopatrzona w pomoce dydaktyczne na stałe przytwierdzonymi do podłoża (stacja meteorologiczna, karmnik dla ptaków, zegar słoneczny, domek dla owadów, budki lęgowe). Ta część punktu dydaktycznego została przeznaczona zarówno do celów dydaktycznych (zajęcia z przyrody, biologii, geografii), jak i ruchowych, czytelniczych itp. W części niezadaszonej utworzono rabaty tematyczne, takie jak: rabata sensoryczna z ziołami i trawami (badanie oddziaływań roślin na zmysł węchu, wzroku, dotyku), rabata z roślinami wabiącymi owady i rabata z roślinami miododajnymi. Obok rabaty sensorycznej urządzona została ścieżka sensoryczna z materiałami o różnej fakturze i wielkości (kamyki, szyszki, piasek, kasztany), która pozwala poznawać przyrodę za pomocą zmysłu dotyku. W trakcie zajęć dydaktycznych wykorzystywane są także ruchome pomoce dydaktyczne, które przechowywane są w pracowni przyrodniczej Zielone Oko.
Rośliny w punkcie dydaktycznym „Cztery Pory Roku” zostały nasadzone przez dzieci i nauczycieli biologii i geografii w czasie zajęć dydaktycznych i kółka przyrodniczego. Prace pielęgnacyjne są prowadzone pod opieką wyżej wymienionych nauczycieli w ramach kółka przyrodniczego i biologicznego oraz zajęć ekologicznych w każdym oddziale w czasie zajęć z przyrody i biologii.
Rodzaj efektu rzeczowego (1) |
Jednostka (1) |
Planowana ilość (1) |
Zrealizowana ilość |
Tablice informacyjne |
Szt. |
1 |
1 |
Tablice dydaktyczne |
Szt. |
4 |
4 |
Plansze |
Szt. |
7 |
15 |
Tabliczki do oznaczania roślin |
Szt. |
100 |
120 |
Gry/instalacje dydaktyczne/ścieżki sensoryczne |
Szt. |
2 |
2 |
Domki dla owadów |
Szt. |
1 |
2 |
Zegar słoneczny |
Szt. |
1 |
1 |
Stacja meteorologiczna z wyposażeniem |
Sz. |
1 |
1 |
Budki dla ptaków |
Szt. |
5 |
5 |
Karmniki/poidełka dla ptaków |
Szt. |
1 |
1 |
Wiaty/zadaszenia ze stołami i ławkami |
Szt. |
4 |
4 |
Kosze na odpady |
Szt. |
1 |
1 |
Ziemia |
m3 |
40 |
40 |
Sprzęt ogrodniczy, tj. konewki, grabie i szpadle itp. |
Szt. |
41 |
54 |
Pufa SAKO |
Szt. |
30 |
30 |
Pufa mega SAKO |
Szt. |
1 |
1 |
Stelaż do tablic dydaktycznych dwustronny |
Szt. |
2 |
2 |
Drzewa |
Szt. |
3 |
3 |
Krzewy |
Szt. |
44 |
44 |
Byliny |
Szt. |
248 |
248 |
Trawy |
Szt. |
40 |
40 |
Nasiona warzyw i ziół |
Szt. |
40 |
40 |
Cebule |
Szt. |
75 |
75 |
Teczka wiedzy „Chronione” |
Szt. |
1 |
1 |
Termometr demonstracyjny 60 cm |
Szt. |
5 |
5 |
Model – budowa kwiatu |
Szt. |
4 |
4 |
Zestaw do badania powietrza w walizce terenowej |
Szt. |
4 |
4 |
Pudełka z lupą i miarką do obserwacji owadów – zestaw 6szt. |
Szt. |
5 |
5 |
Przenośna powiększarka do obserwacji owadów i roślin |
Szt. |
8 |
8 |
Pojemnik siatkowy do owadów |
Szt. |
4 |
4 |
Lupa |
Szt. |
30 |
30 |
Atlasy do oznaczania drzew i krzewów |
Szt. |
12 |
12 |
Atlasy do oznaczania roślin zielnych |
Szt. |
12 |
12 |
Kompasy |
Szt. |
30 |
30 |
Walizka ekobadacza – do badania gleby i wody |
Szt. |
4 |
4 |
Lornetki |
Szt. |
8 |
8 |
Pakiet edukacyjny „Liście drzew” |
Szt. |
2 |
2 |
Pakiet edukacyjny „Ptaki” |
Szt. |
2 |
2 |