SZKOŁA PODSTAWOWA NR 14

im. Stanisława Staszica
w Pabianicach

ul. Ostatnia 15a

95-200 Pabianice

E-mail: sekretariat@spnr14pabianice.pl

TEL: 42 215-62-53

FAX: 42 215-60-10

Skrytka ePUAP: /SP14Pabianice/SkrytkaESP

Procedura rekrutacji do Szkoły Podstawowej nr14 im. Stanisława Staszica w Pabianicach

Dodano: 30 listopada 2015 21:26

Procedura rekrutacji do Szkoły Podstawowej nr14 im. Stanisława Staszica w Pabianicach

I. Rekrutacja

Rekrutacja odbywa się na podstawie przepisów Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z  późn. zmianami – ostatnia wprowadzona Ustawą z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7) – tzw. ustawa rekrutacyjna).

II. Zasady rekrutacji

 

1. Do klasy pierwszej przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia.

2. Do dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły zobowiązani są jego rodzice lub prawni opiekunowie.

3. Wykaz ulic objętych jej obwodem szkoła podaje do publicznej wiadomości   zamieszczając na swojej stronie internetowej.

4. Zgłoszenie dziecka do pierwszej klasy polega na:
a) pobraniu z sekretariatu szkoły lub z jej strony internetowej formularza zgłoszenia.
b) wypełnieniu, podpisaniu i złożeniu zgłoszenia w sekretariacie szkoły.

5. Na wniosek rodziców /prawnych opiekunów dziecko zamieszkałe poza obwodem może zostać przyjęte do pierwszej klasy jedynie w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami i po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego.

6. Złożenie wniosku o przyjęcie dziecka spoza obwodu szkoły do pierwszej klasy polega na:
a) pobraniu z sekretariatu szkoły lub z jej strony internetowej formularza wniosku.
b) wypełnieniu, podpisaniu i złożeniu wniosku w sekretariacie szkoły.

7. Do wniosku załącza się wskazane w nim oświadczenia opatrzone klauzulą: „Jestem świadoma/świadomy odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia”.

8. W przypadku, gdy liczba wniosków  o przyjęcie do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem następujących kryteriów i punktów:
a) w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka – 3 pkt,
b) miejsce pracy rodziców znajduje się w pobliżu szkoły – 2 pkt,
c) w pobliżu szkoły zamieszkują krewni dziecka (np. babcia, dziadek) wspierający rodziców (opiekunów prawnych) w zapewnieniu mu należytej opieki – 2 pkt,
d) we wniosku  określono inne istotne okoliczności, które wskazują na potrzebę przyjęcia dziecka do danej szkoły (np. grupa rówieśnicza z przedszkola, do którego uczęszczało dziecko, itp.) – 1 pkt.

9. W zgłoszeniu dziecka do szkoły oraz we wniosku o jego przyjęcie  rodzic przekazuje dyrektorowi istotne dane o stanie zdrowia dziecka, diecie, rozwoju psychofizycznym.

10. Przy podziale dzieci na poszczególne oddziały przyjmuje się zasadę równomiernego podziału, w tym  wg płci oraz ze względu na rok i miesiąc urodzenia, poczynając od uczniów najmłodszych, z uwzględnieniem informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

11. W sprawie przydziału dzieci przyjętych do szkoły do określonych oddziałów klasowych ostateczną decyzję podejmuje dyrektor szkoły.

 

III. Dzieci nie będące obywatelami polskimi

Dzieci nie będące obywatelami polskimi przyjmowane są do szkoły na warunkach i w trybie dotyczącym obywateli polskich.

 

IV. Harmonogram  

Harmonogram postępowania rekrutacyjnego obejmuje:
a) podanie do publicznej informacji terminu zgłoszenia do szkoły dzieci zamieszkałych w jej obwodzie,
b) podanie do publicznej wiadomości kryteriów rekrutacji dla dzieci spoza obwodu szkoły,
c) podanie do publicznej wiadomości terminu rozpoczęcia i zakończenia składania wniosków o przyjęcie do szkoły dziecka zamieszkałego poza jej obwodem,
d) powołanie komisji rekrutacyjnej przez dyrektora szkoły,
e) weryfikację zgłoszeń dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły,
f) ustalenie liczby wolnych miejsc,
g) weryfikację złożonych wniosków,
h) podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych, spełniających podane kryteria, którzy złożyli odpowiednie dokumenty oraz kandydatów niezakwalifikowanych , którzy nie spełnili wymogów formalnych,
i) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do szkoły,
j) przydział dzieci do oddziałów.

V. Terminy

Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych:
a) do 15 marca – szkoła przyjmuje zgłoszenia rodziców /opiekunów prawnych dzieci zamieszkałych w jej
obwodzie
b) do 15  marca dyrektor szkoły powołuje komisję rekrutacyjną
c) do 31 marca szkoła przyjmuje wnioski rodziców / opiekunów prawnych dzieci zamieszkałych poza
obwodem szkoły
d) od 1 do 15 kwietnia komisja weryfikuje złożone zgłoszenia
e) do 15 kwietnia komisja podaje do wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
f) do 25 kwietnia podaje do wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
g) po zakończeniu rocznych zajęć dydaktycznych, jednak nie później niż do 31 sierpnia, przeprowadza się podział dzieci na oddziały.

VI. Powołanie i tryb pracy Komisji Rekrutacyjnej.

1. Postępowanie rekrutacyjne do szkoły przeprowadza Komisja Rekrutacyjna powołana Zarządzeniem przez dyrektora szkoły, który wyznacza przewodniczącego Komisji.

2. Komisja Rekrutacyjna weryfikuje wnioski wg kryteriów określonych w statucie szkoły oraz przyznaje odpowiednią ilość punktów.

3. Komisja Rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych, spełniających podane kryteria, którzy złożyli odpowiednie dokumenty oraz kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły, którzy nie spełnili wymogów formalnych.

4. Komisja ustala i podaje do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do szkoły. Lista zawiera imiona i nazwiska dzieci uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia. Lista opatrzona jest datą i podpisem przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej.

5. Komisja sporządza protokół postępowania rekrutacyjnego.

VII. Procedura odwoławcza

1.  W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.

2. Komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem sporządza uzasadnienie i przekazuje je rodzicom / opiekunom prawnym.

3.  Rodzic / opiekun prawny dziecka może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

4. Dyrektor rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od jego otrzymania.

5. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły rodzicom/opiekunom prawnym służy skarga do sądu administracyjnego.

 

VIII.  Weryfikacja i przechowywanie złożonych dokumentów i oświadcze

1. W przypadku wątpliwości przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do Prezydenta Miasta Pabianic o potwierdzenie tych okoliczności.

2. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celu postępowania rekrutacyjnego wraz z dokumentacją są przechowywane przez okres, w którym uczeń uczęszcza do danej publicznej szkoły.

3. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
 

IX. Rekrutacja uzupełniająca

1.  W przypadku istnienia wolnych miejsc w szkole po zakończonej rekrutacji dyrektor upoważnia Komisję Rekrutacyjną do przeprowadzenia postępowania uzupełniającego, które musi zakończyć się do 31 sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.

2. O przyjęciu dziecka w trakcie roku szkolnego, w tym do klas pierwszych, decyduje dyrektor, z wyjątkiem przypadków przyjęcia dzieci i młodzieży zamieszkałych w obwodzie szkoły, którzy są przyjmowani z urzędu.

3. Jeżeli przyjęcie ucznia wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
 

X. Odroczenia

1. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami, rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może zostać odroczone.

2. Decyzję w sprawie odroczenia podejmuje dyrektor szkoły wyłącznie dla dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły.

3.  Przed podjęciem decyzji dyrektor szkoły zasięga opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.

XI. Postanowienia końcowe

1.W przypadku braku wolnych miejsc do klasy pierwszej rodzice dziecka, które nie zostało przyjęte, zostają poinformowani niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji.

2.W roku szkolnym 2014/2015 spełnianie obowiązku szkolnego rozpoczynają dzieci:
a) urodzone w 2007r.;
b) urodzone w okresie od dnia 1 stycznia 2008 r. do dnia 30 czerwca 2008 r.

3.  W roku szkolnym 2014/2015 dziecko urodzone w okresie od dnia 1 lipca 2008 r. do dnia 31 grudnia 2008r., na wniosek rodziców, może rozpocząć spełnianie obowiązku szkolnego na podstawie pozytywnej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego.

4.W roku szkolnym 2015/16 spełnianie obowiązku szkolnego rozpoczynają dzieci:
a)urodzone w 2009r.;
b)urodzone w okresie od 1 lipca 2008r. do 31 grudnia 2008r.

 

Załączniki do Procedury

1.Zgłoszenie dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 14 im. Stanisława Staszica w Pabianicach
pobierz plik

2.Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 14 im. Stanisława Staszica w Pabianicach
pobierz plik

3.Pozostałe dokumenty rekrutacyjne więcej >>

4.Karta zgłoszenia do świetlicy szkolnej
pobierz plik